Konserwacja łańcucha | 2022-10-20 |
Konserwacja łańcucha jest czynnością, która dotyczy większości motocyklistów, ponieważ ten rodzaj napędu jest najbardziej popularny wśród jednośladów (wyjątek stanowią pasy napędowe lub wały kardana). Należy przeprowadzać go regularnie, aby zadbać o właściwą kondycję, co sprawi, że posłuży nam dłużej. Okres jesienny jest do tego doskonałą okazją, pogoda nie zawsze nadaje się na przejażdżki, więc możemy więcej czasu poświęcić na pielęgnację maszyny, aby była gotowa do jazdy, jak tylko zrobi się cieplej.
Dokładne czyszczenie to podstawa
Łańcuchy motocyklowe muszą być smarowane, smar redukuje tarcie pomiędzy metalowymi elementami, ale niestety też umożliwia osiadanie brudu. To, co znajduje na jezdni i w powietrzu często ląduje na naszym łańcuchu. Często jest to pył, piasek i inne elementy, które przyspieszają zużycie układu napędowego. Dlatego ważne jest dokładne czyszczenie łańcucha. Wiele osób zna zapewne sposób z naftą, jest to sposób znany motocyklistom od lat. Jednak nie powinien być on stosowany w przypadku współczesnych motocykli. Dlaczego? Obecnie łańcuchy motocyklowe wyposażone są w uszczelnienia między ogniwami, które otrzymują wewnątrz smar. Są one wykonane z tworzyw, które w kontakcie z naftą ulegają degradacji. Dlatego stosując tą metodę, przyspieszamy zużycie łańcucha. Bezpieczne i bardziej skuteczne są preparaty do czyszczenia. Wnikają one głęboko w strukturę i rozpuszczają wszelkie pozostałości smaru i brudu. Takie preparaty znajdziecie m.in. w ofercie S100 oraz MucOff. Warto też użyć dedykowanej szczotki, dzięki której w szybki i prosty sposób usuniemy wszelkie zabrudzenia nawet z najgłębszych zakamarków, taką produkuje Muc-Off.
Smarowanie
Dobrze wyczyszczony łańcuch jest "goły", jest to czysty metal z uszczelniaczami. Dlatego, aby mógł poprawnie pracować bez zbędnego tarcia, należy go odpowiednio nasmarować. Powinniśmy użyć do tego odpowiedniego smaru do łańcucha, których jest kilka rodzajów. Różnią się od siebie właściwościami, dlatego warto dopasować go do swoich potrzeb.
- Smar do łańcucha S100 125ER - jest to smar dedykowany do motocykli o małych pojemnościach. Łączy on wysoką, niemiecką jakość, która cechuje producenta, z przystępną ceną. Zapewnia wysoki poziom ochrony antykorozyjnej. Nadaje się do wszelkiego rodzaju uszczelnień. - S100 Chain Lube White - jeden z najbardziej skutecznych i jednocześnie popularnych smarów. Jest uniwersalną propozycją dla motocyklistów. Ma on biały kolor, dzięki czemu widać, kiedy jest konieczność ponownego smarowania. - Smar S100 High End - jest to smar przeznaczony do motocykli użytkowanych w ekstremalnych warunkach. Sprawdzi się doskonale na przykład na torach wyścigowych, gdzie łańcuchy pracują pod bardzo dużym obciążeniem. Ma doskonałe właściwości penetrujące, dzięki czemu wnika dokładnie w strukturę łańcucha i długo się na nim utrzymuje. - MucOff Wet Weather - jest to smar na bazie polimerowej, który jest przeznaczony do jazdy w deszczu, z uwagi na wysoką odporność na wodę. Jest on bezbarwny. Głęboko wnika we wszystkie elementy łańcucha, ma formułę zapobiegającą zrzucaniu z łańcucha, dzięki czemu długo utrzymuje się na jego powierzchni. - MucOff AllWeather - smar na bazie ceramicznej. Jest to uniwersalna propozycja od brytyjskiego producenta. Dedykowany jest do wszystkich uszczelnień. Specjalna formuła pozwala na rzadsze smarowanie. - MucOff Dry Weather - ten smar zawiera wosk i został stworzony do jazdy w suchych warunkach. Jest odporny na pył i kurz, dlatego ogranicza osiadanie brudu. Sprawdzi się np. w jeździe w terenie lub na torze. Nadaje się do wszelkiego rodzaju uszczelnień.
Gdzie kupić akcesoria do konserwacji łańcucha?
Preparaty do czyszczenia i smarowania łańcucha znajdziecie w sklepie atm-motocykle.pl. Zachęcam do zapoznania się z naszą pełną ofertą.
|